imageCzekają nas co raz chłodniejsze wieczory, niestety. Wchodząc do domu z zewnątrz, po całym dniu na nogach, marzę o czymś ciepłym i pożywnym do zjedzenia. Zupa jest idealnym rozwiązaniem.  Lekka propozycja kolacji na chłodne wieczory.

ZUPA KREM Z ZIELONEGO GROSZKU

Składniki:

  • 400 g zielonego groszku (może być mrożony lub świeży, nie polecam puszkowanego)
  • ok. 1 litr bulionu warzywnego (do jego ugotowania potrzebna będzie włoszczyzna)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól, pieprz (według uznania)

Przygotowanie:

1. Do sporego garnka wlej wodę, włóż włoszczyznę (marchew, pietruszkę, selera, pora, natkę pietruszki), dopraw liściem laurowym, zielem angielskim i gotuj na wolnym ogniu pod przykryciem ok. 1,5h.

2. Po ugotowaniu bulionu warzywnego dodaj do niego pokrojoną w kostkę cebulę, wyciśnięty przez praskę czosnek i groszek. Ponownie gotuj, aż groszek i cebula nabiorą w  zupie miękkości.

3. Przecedź warzywa od bulionu. Przełóż je do blendera i miksuj do konsystencji gładkiego kremu. Jeśli wolisz bardziej płynną wersję możesz dodać do ugotowanych warzyw trochę bulionu. Na wierzchu udekoruj świeżą natką pietruszki.

imageZielony groszek jest bardzo niedocenianym warzywem. Sama często zauważam, że przemycam go jedynie do świątecznej sałatki warzywnej. Szkoda, bo to warzywo ma w sobie masę dobrego.

Możemy w nim znaleźć witaminy A, C, E, K, B1, B2, B3, B6 i kwas foliowy. Dostarcza również minerałów takich jak wapń, magnez, fosfor, żelazo, sód, błonnik pokarmowy czy potas.

Spożywanie zielonego groszku przyspieszy pracę systemu immunologicznego, wspomoże wzrok, doda energii i ustabilizuje poziom cukru we krwi.

Dzięki bogactwu żelaza regularne spożywanie groszku redukuje zmęczenie i znużenie, wspomaga prawidłowe formowanie się komórek oraz niweluje ryzyko wystąpienia anemii.

imageChwytam za łyżkę i wcinam na zdrowie!