imagePorcję energii na dzień dobry? Proszę! Nie trzeba wiele, by od rana mieć chęć do działania. Zamiast myśleć o kawie, która może być przyjemnością w dalszej części dnia albo sięgać po energie w puszcze, warto pomyśleć o zdrowszych sposobach. Tak, to czy nam się uda zależy głównie od naszych chęci, ale można im nieco pomóc stymulując organizm do pracy za sprawą kilku drobnych działań. Chcę się z Wami podzielić kilkoma krokami, które ja podejmuję rano, by w dalszej części dnia być energiczną i uśmiechniętą. Taka moja mieszanka wybuchowa kilku składników, które może i na Was podziałają pozytywnie.

Składnik pierwszy: WODA Z IMBIREM I CYTRYNĄ

Czasem bywają dni, że o niej zapominam, jednak zdarza się to co raz rzadziej. Zdążyłam docenić magiczne właściwości tego napoju o poranku i zwyczajnie nie chce zaniedbywać regularnego jego spożywania. Bardzo dobrze nastraja nasz metabolizm, świetnie rozgrzewa ciało i umysł.

DSC_0381

DSC_0456Składnik drugi: TROCHĘ RUCHU PRZED ŚNIADANIEM

W tym przypadku muszę przyznać, że mam szczęście, bo z natury jestem rannym ptaszkiem, więc nie mam problemu z rozbudzeniem się o wcześniej porze. Dodatkowym stymulantem, kiedy jestem w domu, jest pies, którego trzeba wyprowadzić, a czego chętnie podejmuję się, żeby zmusić organizm do wykonania obowiązku. Latem przychodzi mi to łatwiej, jesienią czy zimą nieco trudniej ze względu na grymasy pogodowe. Jednak budujemy swój silny charakter poprzez pracę i różne zmagania, więc i to da się wnieść w życie jako nawyk. Nie trzeba biegać rano czy gnać na siłownie, by wykonać ciężki trening już rano. Wystarczy rozruch w postaci krótkiego spaceru, to na pewno zaowocuje wywołaniem lepszego samopoczucia. Owszem, u mnie z czasem przerodziło się to w biegowe poranki, które bywają ciężkie, ale są podwójnie satysfakcjonującymi sesjami biegowymi, dlatego bardzo Wam polecam wciągnąć się w poranną aktywność.

image

imageSkładnik trzeci: ZDROWE ŚNIADANIE

Dwa poprzednie składniki świetnie pobudzają apetyt, dlatego po nich przychodzi czas na zjedzenie zdrowego, pysznego śniadania. Zdecydowanie unikam ciężkich, tłustych potraw. Staram się, by moje śniadanie zawierało wszystkie składniki, niezbędne do życia i prawidłowego funkcjonowania. Energii dodadzą  węglowodany, zbawienne dla mięśni i odpowiedzialne za nasycenie będą białka oraz warzywa i owoce, które zawierają witaminy i błonnik oraz tłuszcze odpowiedzialne za transport witamin w krwiobiegu i układ nerwowy, hormonalny.

Polecam Wam na śniadanie zielone smoothie: płatki jaglane, banan, porcja odżywki białkowej, borówki, awokado, można dodać szczyptę cynamonu, woda. Wszystko razem blendujemy i śniadanie gotowe.

DSC_0535Mam nadzieje, że przyda Wam się moja mała rada na to, by rozpocząć dzień pełnią sił i tak w nim pozostać do końca. Zdaję sobie sprawę z tego, że masa obowiązków jakimi jesteśmy otoczeni nie pozwala nam na to, by każdy poranek był taki „idealny”, ale starajmy się, by był jak najczęściej. Jeśli tylko mamy ku temu okazję, korzystajmy z możliwości i dbajmy o swoje dobre samopoczucie.

CZERPMY ENERGIĘ Z NATURY!