IMG_3639

Trening w domu – sprawdź, czy to coś dla ciebie
Trenować możemy wszędzie, choć wielu z nas wraz z nadejściem zimy po prostu rezygnuje ze sportu, spędzając większość czasu na kanapie. Nie można zapominać o treningach, gdyż nasz organizm bardzo szybko zwiększa swoją masę i zaczynamy odczuwać zmęczenie oraz ociężałość. Jeśli nie lubicie treningów outdoorowych, a siłownia nie jest waszym ulubionym miejscem, zobaczcie jak zadbać o formę nie ruszając się z własnego salonu. Trening w zaciszu domu jest nie tylko możliwy, ale i bardzo skuteczny! Zobaczcie, jak się do niego przygotować.
Wolę ćwiczyć sama
Trening w domu jest idealną opcją dla osób, które nie lubią ćwiczyć w grupie i nie tolerują różnych komentarzy pod swoim adresem. Bądźmy szczerzy, chodzenie na siłownię jest fajne, jednak gdy nie jesteśmy w formie, może skończyć się często obniżeniem naszej samooceny. We własnym domu nie musimy martwić się tym, że nie nadążamy za grupą lub nasze ciało posiada jeszcze zbyt wiele mankamentów.
Treningi w domu są mniejszym obciążeniem dla naszego budżetu. Jeśli koszty nie są dla nas problemem, zastanówmy się nad tym, ile razy zajęcia kolidowały z naszymi planami. Zumba o 17:00? O 17:30 mam spotkanie z koleżanką, która nie ma czasu w inne dni… fajnie byłoby przełożyć trening, jednak instruktor nie zmieni dla nas całego harmonogramu klubu fitness. Ćwicząc w domu możemy wybrać dowolną porę oraz czas i zaplanować treningi wyłącznie dla siebie.
Treningi możemy również dopasować do swoich zainteresowań i poziomu zaawansowania, nie przejmując się większością ćwiczących. Oczywiście istnieje opcja wykupienia indywidualnych treningów, jednak nie każdy z nas będzie czuł się swobodnie ćwicząc w ten sposób. W domu jesteśmy własnymi instruktorami, dzięki czemu mamy zupełną dowolność w czasie i rodzaju wykonywanych ćwiczeń.
Za chwilę oddzwonię
Aby rozpocząć efektywne treningi w domu należy przede wszystkim znaleźć odpowiednie miejsce. Zorganizowanie przestrzeni do ćwiczeń jest ważne, by skupić się wyłącznie na treningu. Niekiedy domownicy mogą nam przeszkadzać, jednak należy wyznaczyć jasne granice między czasem kiedy jesteśmy dostępni, a czasem treningu. Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy koniecznie wyłączyć telefony, pocztę czy telewizor.
Dostosowanie przestrzeni będzie w znacznym stopniu zależne od rodzaju aktywności. Innej przestrzeni potrzebujemy do trenowania aerobiku, a innej do ćwiczeń siłowych za pomocą własnego ciężaru ciała.
Nie zawsze będziemy dysponowali miejscem odpowiednim do ćwiczeń, dlatego musimy pogodzić się z koniecznością nieustannego przestawiania kanapy czy stolika, by trenować bez obaw o siniaki i urazy. Warto nabyć matę do ćwiczeń i przechowywać ją tam, gdzie na ogół trenujemy. Mata zwiększa komfort ćwiczeń i jest świetnym sposobem na ciągłe pamiętanie o treningach.

2motywacja
Trenuję w domu
Często osoby trenujące w domu są postrzegane jako amatorzy, którzy nie mają pojęcia o treningach. Nie warto przejmować się taką opinią, gdyż nie trzeba chodzić do klubu fitness, by pochwalić się świetną sylwetką i zdrowiem. Treningi w domu są równie ważne, co treningi na siłowni czy w klubie.
Aby podejść do ćwiczeń profesjonalnie, należy przede wszystkim odpowiednio się ubrać. Wybierzcie wygodne ubrania fitness (ZAJRZYJ TU ), które zapobiegną kontuzjom i otarciom. Odpowiedni ubiór działa również na nasz umysł, informując go o naszej gotowości do ćwiczeń. Warto pamiętać o tym, że cały proces aktywności fizycznej rozpoczyna się w naszej „głowie”, która odpowiada za motywację. Brak wcześniejszego przygotowania to mniejsza motywacja i większe szanse na niepowodzenie.

Jak trenować w domu?
W zaciszu własnego domu wcale nie jesteśmy skazani na nudne wykonywanie brzuszków czy podskoki w rytm muzyki. Treningi mogą być równie profesjonalne co na siłowni, jednak musimy dobrać je odpowiednio do naszych możliwości. Przygotowanie to klucz do sukcesu.
Treningi cardio
Cardio to nic innego jak treningi wzmacniające nasze serce, układ krążenia i ogólną kondycję. Aby trenować cardio w domu, musimy posłużyć się naszą kreatywnością. Jeśli nie dysponujemy dużą ilością miejsca i nie wiemy jak trenować w rytm muzyki bez instruktora, możemy kupić prosty rowerek treningowy, dzięki któremu organizacja ćwiczeń nie będzie problemem. Drugim znanym urządzeniem jest orbitrek, jednak jest on nieco droższy i zajmuje więcej miejsca.
Jeśli nie chcemy kupować dużego sprzętu, możemy postawić na ćwiczenia na skakance lub za pomocą hula-hop. Niestety nasz salon musi mieć wysoki sufit i wolną przestrzeń, szczególnie jeśli są to nasze pierwsze próby.
Warte uwagi są również treningi fitness opracowywane przez największych trenerów, które można kupić na płycie lub obejrzeć bezpośrednio w Internecie. Plusem tego rozwiązania jest to, że nie będziemy się nudzić, gdyż trenerzy oferują ćwiczenia z zakresu zumby, aerobiku, dance, a nawet baletu! Przed rozpoczęciem treningu warto obejrzeć nagranie pod kątem technicznym, by wcześniej poznać podstawowe ćwiczenia.
Treningi siłowe
Nasza kondycja jest w porządku, jednak sylwetce daleko do ideału? Dobrym wyborem będzie trening siłowy, który wpływa na poprawę siły mięśni, proporcjonalną rzeźbę ciała i lepsze krążenie. Do treningu siłowego wbrew pozorom nie potrzebujemy znacznej ilości sprzętu, gdyż możemy trenować za pomocą masy własnego ciała.
Aby rozpocząć treningi należy przygotować odpowiedni zestaw i plan ćwiczeń, dzięki którym wzmocnimy odpowiednie partie mięśniowe. Jeśli nie wiemy jakie wykonywać ćwiczenia, warto posiłkować się Internetem, w którym można znaleźć wiele informacji na ten temat.
Własny ciężar ciała to za mało? Możemy postawić na niewielkie ciężarki lub większe hantle, jeśli chcemy mocniej rozbudować swoją masę ciała. Przydatnym sprzętem będzie również elastyczna guma, która będzie przydatna zarówno w treningach siłowych jak i w czasie rozciągania.
Chcielibyście zobaczyć profesjonalistów w akcji? W sieci znajdziecie wiele nagrań z treningami siłowymi, które pomogą wam rozwijać swoje umiejętności.
Dzisiaj zmywam okna
Treningi w domu mogą być ciekawym sposobem urozmaicenia aktywności fizycznej, a po czasie mogą zastąpić treningi outdoorowe czy siłownię. Pamiętajcie o tym, że każda aktywność wyzwala falę endorfin, które dobrze wpływają na nasze samopoczucie. Jeśli nie mamy wystarczającej ilości czasu i motywacji zajmijmy się zmywaniem okien, sprzątaniem lub gotowaniem, w ten sposób również spalimy nadmiar kalorii. Do ćwiczeń w domu należy podejść z pełnym przygotowaniem, gdyż inaczej już po pierwszym razie możecie uznać, że nie jest to coś dla was. Początki zawsze są trudne, nie należy się jednak zniechęcać i próbować. Wybierając taką formę aktywności niezależnie od panującej pogody możecie zadbać o swoją sylwetkę i dobre samopoczucie.