10346519_814866461879852_3076493506499934468_nCzasem wydaje mi się nudnym rozpoczynanie kolejnego poniedziałku tym samym zdaniem na dzień dobry, że to nowy dzień i nowy tydzień, więc czas zabierać się za robotę. W pewien sposób to wciąż motywuje, ale już co raz mniej. Brzmi mało konkretnie, więc czas, by słowa zamienić w czyny. Co poniedziałek zamiast pisać, że zabieram się za robotę, napiszę, za co konkretnie chcę się zabrać, nad co tym razem chce skierować swoje działania. Tak więc, poniedziałek, 15.09 jest pod hasłem: NOWY WPIS NA BLOGA, którego zaniedbuję choć bardzo nie chcę. Nie trzeba się długo rozwodzić nad istotą tego, że jak zaczniemy nowy tydzień, taki on będzie. Wolałabym każdego dnia powtarzać sobie, niezależnie od tego, jaki będzie dzień tygodnia, że CHCIEĆ to MÓC, a MÓC to DZIAŁAĆ, zaś DZIAŁAĆ to OSIĄGAĆ CELE!

imageDochodzę do wniosku, że czasem za długo rozkminiam temat zanim się za niego zabiorę. Zamiast rozwodzić się nad tym, czy warto i dlaczego warto po prostu bierz sprawy w swoje ręce i zacznij nad nimi konkretnie pracować.  W kwestii podjęcia decyzji o tym, że chcemy coś ze sobą zrobić, zwyczajnie zacząć krok po kroku zmieniać swoje złe nawyki czy przyzwyczajenia, nie ma dwóch opcji do wyboru. Jest jedna, słuszna: ZACZĄĆ ZMIENIAĆ NATYCHMIAST!

image

Nie musisz od razu przewracać swojego życia do góry nogami ze względu na to, że jest poniedziałek i tego dnia musisz zrobić wszystko, aż Ci sił zabraknie na resztę tygodnia. Postaw sobie JEDNO NOWE ZADANIE, ale wykonaj je sumiennie i zaangażuj się w nie tak, by utrwaliło się jako nawyk. Jeśli nie masz w zwyczaju zjadać rano śniadania, „bo nie”, to postaw sobie za cel, by od dziś to zmienić. Na własnej skórze przekonałam się o różnicy w funkcjonowaniu mojego organizmu kiedy dostarczam mu energii do działania ze śniadania, a kiedy tego nie robiłam i czułam się słaba.

W mojej miseczce dziś zupa waniliowo-bananowa na mleku sojowym. Lekka, pyszna i zdrowa. Na przygotowanie poświęcam całe 15min, a w perspektywie tego, że zaowocuje to przez resztę dnia mocą do działania, mogłaby to być nawet godzina spędzona w kuchni! Warto! Śniadanie to pierwszy zdrowy nawyk, którego powinniśmy przestrzegać.

imageUśmiechu dodał mi dziś poranny spacer z psem i duży kubek kawy wypity w towarzystwie rodziców.  Kawa to taka mała przyjemność, której nie potrafię sobie odmówić. Nie wypijam jej w nadmiarze, przeważnie ograniczam do 2 dziennie. Znajdź coś zdrowego w swoim jadłospisie, co przynosi przyjemność Twoim kubkom smakowym i ciesz się tym. Te małe przyjemności cieszą najbardziej. Smakiem małej porcji delektujesz się długo, smakuj wielkiej porcji nie będziesz doceniać już po piątym kęsie.

Życzę nam wspaniałego poniedziałku i całego tygodnia!